1. The Clothing and Textile Industry

Main Consulting Activities


Labels and similar products as

  • design and marketing instruments
  • information carriers
  • means to fight brand imitation
  • management tools for production, logistics and marketing
  • after sales-management

Presentation and counselling interview (1-3 days) regarding the following subjects:

  • definition/explanation of terms (ticketing – labelling)
  • international procurement
  • alternatives to woven labels
  • in-house production of labels for all areas of application
  • transponder contra barcode
  • consequences for an enterprise that wants to use transponders in production, logistics, marketing, and after-sales management
  • presentation of the leading production and service companies that manufacture products for
  • labelling and ticketing in:
  • Germany
  • Europe
  • USA
  • Turkey
  • China
  • Central and South America
  • trends and foreseeable changes in the labour market

Stärken stärken, Schwächen schwächen.

Obwohl der Lösungsansatz zum Fortschritt meist sehr nahe liegend ist, [weil er oft in den eigenen Reserven steckt] wird er nur selten wahrgenommen und ergriffen. Der Unternehmer als Insider ist einfach zu lange, zu nahe am Geschehen, um den eigenen Produktvorteil immer wieder aufs Neue zu prüfen. Die guten Fähigkeiten besser zu nutzen, und gleichzeitig die Schwachstellen abzubauen, hierbei unterstützen wir Sie gern als „außen stehender“ Berater.